03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

یکی از پرطرفدارترین خودروهای هیوندای در بازار ایران هیوندای جنسیس سدان می‌باشد. در این مقاله شما را با یکی از قطعات این خودرو که در فروشگاه کیا یدکی نیز به فروش می‌رسد آشنا خواهیم کرد. قطعه‌ی موردنظر ما درب جلو چپ جنسیس سدان ۲۰۱۱-۲۰۱۵ است.
در ابتدا قطعات تشکیل دهنده‌ی این درب را به شما معرفی،سپس توضیحات مختصری در مورد هر قطعه به شما ارائه خواهیم کرد.

هیوندای جنسیس سدان

درب جلو چپ جنسیس سدان

درب جلو چپ جنسیس سدان با پارت نامبر #۷۶۰۰۳-۳M000 که روی جنسیس سدان۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نصب می‌شود.

    • اجزای تشکیل دهنده‌ی این قطعه عبارت‌اند از:
  • لولای درب
  • دستگیره درب جلو بیرونی
  • ترمز درب جلو چپ
  • قفل درب جلو چپ
  • ریل بالابر درب جلوچپ وموتور شیشه بالابر
  • لاستیک نگه‌دارنده شیشه جلو چپ
درب جلو چپ هیوندای جنسیس سدان

درب جلو چپ هیوندای جنسیس سدان

لولای درب جلو چپ جنسیس سدان

این قطعه از دسته لوازم جانبی خودرو به شمار می آید که از دو بخش بالا با پارت نامبر#۷۹۳۱۰-۳m000 و پایین با پارت نامبر #۷۹۳۳۰-۳m000 تشکیل شده است. این قطعه وظیفه ی باز و بسته شدن درب را به عهده دارد و بر خلاف دیگر قطعات خودرو مانند سپر گلگیر و… در ظاهر خودرو تاثیری ندارد.

لولای درب جلو چپ

لولای درب جلو چپ

دستگیره درب جلو جنسیس سدان

از دیگر قطعاتی که روی درب جلو چپ جنسیس سدان نصب می شود دستگیره درب می باشد که جزء لوازم جانبی به شمار می آید. این قطعه بسیار حساس است و در تصادفات بیشترین آسیب را متحمل می‌شود. این قطعه با پارت نامبر #۸۲۶۵۱-۳M020 شناخته می‌شود. روی این دستگیره ها دکمه keyless وجود دارد که برای باز و بسته کردن درب خودرو بدون نیاز به کلید از آن استفاده می‌شود.به این صورت که شما وقتی ریموت کنترل خودرو در جیبتان باشد با فشار دادن دکمه روی دستگیره درب های خودرو باز می شوند.

دستگیره خودروی هیوندای جنسیس

دستگیره خودروی هیوندای جنسیس

ترمز درب جلو چپ جنسیس سدان ۲۰۱۱-۲۰۱۵

یکی دیگر از قطعات نصب شده بر روی درب جنسیس سدان، ترمز درب می‌باشد که با پارت نامبر #۷۹۳۸۰-۳M000 شناخته می‌شود. کارکرد این قطعه به این صورت است که با تاخیر درب را باز یا بسته می‌کند به این منظور که درب ضربه نخورد و باز و بسته شدن درب را کنترل می کند.

ترمز درب

ترمز درب

قفل درب جلو چپ جنسیس سدان ۲۰۱۱-۲۰۱۵

قفل درب جلو چپ از دیگر قطعاتی است که روی درب جنسیس سدان نصب می شود. پارت نامبر آن#۸۱۳۱۰-۳M000 است.این قطعه وظیفه‌ی باز کردن درب‌های خودرو به صورت الکترونیکی را دارد.

قفل درب جلو چپ جنسیس

قفل درب جلو چپ جنسیس

ریل بالا بر و موتور شیشه بالابر درب جلو چپ جنسیس سدان ۲۰۱۱-۲۰۱۵

از دیگر قطعاتی که روی درب جنسیس نصب می شود می‌توان ریل بالابر را نام برد. این قطعه با پارت نامبر #۸۲۴۰۱-۳M050 می باشد. وظیفه‌ی آن بالا و پایین‌کردن شیشه به وسیله یک موتور الکتریکی می باشد.تقریباْ می‌توان گفت عملکرد آن همانند آسانسور است که از طریق یک موتور الکتریکی، شیشه ماشین را در مسیر ریل بالابر حرکت می‌دهد. پارت نامبر این موتور بالابری که روی درب جلو چپ قرار می‌گیرد #۸۲۴۵۰-۳M000 است.

ریل بالابر

ریل بالابر

لاستیک نگه دارنده شیشه جلو چپ جنسیس سدان و شیشه جلو

لاستیک نگه دارنده شیشه از قطعاتی است که دور شیشه، نصب شده که مانع عبور باد می شود.اکثر شیشه های جنسیس‌های وارداتی VIP هستند و برای آن‌که عایق صدا باشند به صورت دوجداره طراحی شده‌اند.علاوه بر آن برای امنیت بیشتر، برچسبی بین شیشه قرار داده شده است که مانع شکستن شیشه به صورت مستقیم می شود و هم از ورود سرما و گرما به درون ماشین جلوگیری می‌کند. پارت نامبر این شیشه #۸۲۴۱۱-۳M021 می باشد.

لاستیک نگه دارنده شیشه

لاستیک نگه دارنده شیشه

نوع رنگ

تنوع رنگی که در این ماشین‌ها استفاده می‌شود به سال ساخت آن بستگی دارد. از میان خودروهای جنسیس سدانی که به ایران وارد شده رنگ سفید آن پر تیراژترین رنگ می‌باشد. بعد از آن، رنگ‌های مشکی وفسفری متالیک، به ترتیب جایگاه دوم و سوم را دارا هستند.
خودروهای جنسیسی که از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۱ ساخته شدند. کد رنگ آنها AT بوده و روی خودروهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز رنگ آمیزی با همین کد انجام می شد ولی تفاوت چشمگیری در رنگ وجود دارد که رنگی که روی جنسیس ۲۰۱۱ زده شده کمی کدر تر از مدل ۲۰۱۲ می باشد. این خود باعث شده درب مدل ۲۰۱۱ را نتوانیم روی مدل ۲۰۱۲ به بعد نصب کنیم. نوع رنگی که روی جنسیس سدان استفاده شده از نوع سفید صدفی می باشد.

نحوه رنگ آمیزی جنسیس سدان

به این صورت است که یک لایه سفید ساده روی آن رنگ آمیزی شده پس از اینکه این رنگ خشک شد یک لایه رنگ دیگر که در ایران به صدفی معروف می باشد روی آن پاشیده می شود. بعد از آن لایه آخر به نام کیلر روی رنگ پاشیده می‌شود.این‌کار علاوه بر این‌که باعث ثبات رنگ می‌شود و درصدی از براقی آن را کم می‌کند. ضمناً رنگ خودرو را از ضربات و خط و خش حفظ می‌کند.

در این مطلب سعی برآن بوده است که با توضیحات مفید و مختصر شما را با یکی از قطعات خودروی جنسیس سدان با نام درب جلوی جنسیس سدان ۲۰۱۱-۲۰۱۵ آشنا کنیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه و سایر قطعات کیا و هیوندای می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. صفحات اینستاگرام، توییتر و تلگرام ما برای رفاه بیشتر شما عزیزان آماده‌ی پاسخ‌گویی به پرسش‌های‌تان است.
ضمناً برای خرید این قطعه به صورت آنلاین می‌توانید به قسمت فروشگاهی کیا یدکی مراجعه فرمایید.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی