03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

امروز در ادامه‌ی مقالات خود به بررسی ریل بالابر سوناتا وای اف می پردازیم. این ماشین با پیشرانه ی ۲۳۵۹ سی سی تنفس طبیعی ساخته شده که موتور آن دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می‌باشد. حداکثر توان موتور آن ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۵۲ نیوتون متر است. این خودرو دارای گیر بکس ۶دنده اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد.
در ادامه به بررسی ریل بالابر که یکی از قطعات درب سوناتا YF می‌باشد می‌پردازیم. به علاوه قطعات مرتبط با آن را معرفی و مکانیسم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سوناتا YF

قطعات مرتبط با ریل بالابر

ریل بالابر
نگه دارنده فلزی
قرقره
موتور بالابر
قابلیت safety
قابلیت auto
لاستیک ماهوتی

ریل بالابر

جنس این قطعه یعنی ریل بالابر سوناتا وای اف فلزی است. شکل این قطعه مانند یک متوازی الاضلاع می باشد که وظیفه ی بالا و پایین کردن شیشه درب خودرو را بر عهده دارد. این کار به صورت الکترونیکی و توسط یک موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. ریل بالابر با پارت نامبر #۸۲۴۷۱-۳Q001 شناخته می‌شود.

"<yoastmark

نگه دارنده فلزی

عملکرد این قطعه به این صورت است که از طریق دو نگه دارنده فلزی شیشه درب خودرو بالا و پایین می شود . از طریق یک سیم بکسل مانند خیلی باریک و یک قرقره که درون ریل بالابر قرار گرفته از طریق نیروی الکتریکی که موتور به آن وارد می کند شیشه درب خودرو را بالا و پایین می کند.

موتور شیشه بالابر

این قطعه همانند آسانسور عمل می کند . وظیفه ی این قطعه بالا و پایین کردن شیشه ی ماشین در مسیر ریل بالابر را می باشد. این قطعه با پارت نامبر #۸۲۴۶۰-۳K001 شناخته می شود.

موتور شیشه بالابر sonata

موتور شیشه بالابر sonata

safety

از قابلیت‌های قابل نصب دیگر بر روی موتور شیشه بالابر safetyمی باشد. عملکرد این قابلیت به این صورت است که اگر شیشه در حال بالا رفتن باشد و شخصی دستش(یا هر جسم دیگری) را بین شیشه و درب قرار دهد قابلیت تشخیص اتوماتیک، مانع از گیر کردن دست شخص می‌شود و شیشه را به پایین باز می‌گرداند. این قابلیت از طریق موتور بالابر قابلیت تعریف دارد و بسته به نوع موتور بالابر تغییر می کند .

بالا پایین شدن خودکار (auto)

از دیگر امکانات نصب روی موتور شیشه بالابر، قابلیت auto می باشد. به این گونه که اگر بخواهیم شیشه را به سمت پایین ببریم کافی است که یک ثانیه این دکمه را فشار دهیم تا به صورت خودکار شیشه پایین بیاید و لازم نیست تا زمان پایین آمدن شیشه دست خود را روی کلید مربوط به شیشه نگه داریم. عکس این موضوع برای بالابرنده هم صدق می‌کند .
تعداد سوکت های موتور بالابر بین ۲ تا ۷ سیم تغییر می‌کند که بسته به موقعیت آن دارد. بسته به مدل خودرو درب سمت راننده ۷ سیم، درب شاگرد ۶ یا ۷ سیم و درب های عقب ۲ سیم در آن‌ها تعبیه شده است.

لاستیک ماهوتی

شیشه درون این لاستیک قرار می‌گیرد و از برخورد آن با قطعات فلزی درب جلوگیری می کند. از طرفی دیگر این لاستیک مانع عبور هوا گرد و خاک به داخل ماشین می‌شود. از ایجاد سر و صدا هنگام بالا و پایین آمدن شیشه جلوگیری می‌کند. خراب شدن این لاستیک می تواند باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین شود. در بلند مدت جزء قطعاتی است که می‌تواند خراب شود و باعث اختلال در حرکت شیشه‌ها در داخل ریل بالابر شود. این قطعه با پارت نامبر #۸۲۵۳۰-۳Q000 در بازار شناخته می‌شود.

امیدوارم که این مقاله از کیا یدکی برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به مشاوره‌ی تخصصی در خصوص قطعات کیا و هیوندای می‌توانید با کارشناسان مجرب کیا یدکی تماس حاصل فرمایید.
ضمناً صفحه‌ی اینستاگرام کیا یدکی برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شما عزیزان در حال فعالیت است.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی