03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

امروز می‌خواهیم در مورد یکی از محبوب‌ترین ماشین های کره‌ای در ایران صحبت کنیم.نام این خودرو هیوندای آزرا می‌باشد که در برخی کشورها با نام گرنجور به فروش می‌رسد. در ابتدا تاریخچه ی این ماشین را بررسی کرده سپس به معرفی این ماشین می پردازیم و مکانیسم قفل درب سمت راست هیوندای آزرا ۲۰۱۱-۲۰۱۵ را بررسی می کنیم.

آزرا

 

تاریخچه:

هیوندای آزرا یا به عبارتی دیگر گرنجور از سال ۱۹۸۶ پا به عرصه رقابت گذاشت. این ماشین ۶ نسل تولید شده و نسل هفتم آن در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. نسل اول این ماشین در سال ۱۹۹۲ توقف تولید شد. پس از توقف تولید نسل اول، این ماشین را با طراحی به‌روزتری تولید کردند. این نسل هم تا اواخر دهه ی ۹۰ میلادی یعنی سال ۱۹۹۸ تولید شد. پس از آن جای خود را به نسل سوم داد که در دو مدل تحت عنوان gx-250 و gx-300 تولید شد. تفاوت آن ها در موتور و آپشن‌های این خودروی لوکس گران قیمت، بود. در سال ۲۰۰۵ تولید این خودروها نیز متوقف شد.

چهارمین نسل از این خودرو یعنی هیوندای آزرا ۲۰۰۶-۲۰۱۱ یکی از محبوب ترین نسل های آزرا شد به طوری که توانست محبوبیت بسیاری در بازار ایران به خود اختصاص دهد. چرا که این خودرو دارای موتوری  ۳٫۳ لیتر بوده و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار بود. در سال ۲۰۱۱ هیوندای محصول جدیدی تحت عنوان آزرا را معرفی کرد که توجه همگان را به خود اختصاص داد و توانست درصدی از بازار را در دست بگیرد که تولید این خودرو نیز تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت . درست یک سال قبل از توقف تولید هیوندای آزرا ۲۰۱۱ یعنی سال ۲۰۱۶ این شرکت روی یک پروژه ی فیس لیفت ( بروز کردن چهره ی خودرو) کار می کرد. در واقع طراحی جدید همان آزرای ۲۰۱۱ را با ظاهری جدید روانه ی بازار کرد که تا همین لحظه نیز تولید این محصول ادامه دارد.

هیوندای آزرا ۲۰۱۰-۲۰۰۶ :

این خودرو در سال ۲۰۰۶ معرفی شد . دارای یک موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ و حجم ۳٫۳ لیتر می باشد . این ماشین ۲۳۵ اسب بخار تولید می کند که گشتاوری نزدیک به ۳۰۴ نیوتن متر دارد. سیستم انتقال قدرت یا همان گیر بکس این خودرو ۵ دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک می باشد. و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۲ لیتر بنزین مصرف می کند.
در بالا با تاریخچه و مشخصات فنی این خودرو آشنا شدید.

اکنون می‌خواهیم راجع به قفل درب سمت راست هیوندای آزرا صحبت کنیم و شما را با سیستم عملکرد قطعات این بخش آشنا کنیم.

قفل درب سمت راست هیوندای آزرا ۲۰۱۰-۲۰۰۶ :

این قطعه برای هیوندای آزرا ۲۰۱۰-۲۰۰۶ مشترک می باشد . اما در برخی مواقع ممکن است سوکت این قطعه ریز (سوزنی) یا درشت باشد . وظیفه ی این قفل کنترل باز و بسته کردن درب خودرو از راه دور و یا از داخل ماشین به صورت الکترونیکی است. عملکرد این قفل ها به صورت الکترونیکی است و با برقی که به این قفل وارد میشه درب را باز و بسته می کند. این قطعه در بازار با پارت نامبر #۸۱۳۲۰-۳L030 شناخته می شود.

قفل درب هیوندای آزرا

قفل درب هیوندای آزرا

در ادامه لیست قطعات مربوط به قفل درب سمت راست هیوندای آزرا ۲۰۱۰-۲۰۰۶ را معرفی می کنیم:

  • سیم های خروجی
  • BCM
  • دستگیره پشت قفل
  • ضامن های درون

سیم های خروجی :

درب های ماشین از طریق دو سیم خروجی که یکی از آن ها دقیقا به دستگیره ی داخلی وصل می شود و برای باز و بست کردن درب از داخل استفاده می‌شود و دیگری نیز به دکمه ی باز و بسته‌کن داخلی وصل می شود. زمانی‌که ما درب را قفل می‌کنیم یک نشانگر وجود دارد که به ما نشان می‌دهد در قفل است یاباز. می‌توان به صورت دستی نیز این نمایشگر را حرکت داد و قفل درب زمانی که بسته شده را باز نمود و یا حرکت عکس روی آن انجام داد.

BCM :

مسئولیت تمامی قفل‌های خودرو از طریق این قطعه کنترل می‌شود و فرمان باز و بسته شدن درب‌ها نیز توسط همین قطعه صادر می‌شود.

دستگیره ی پشت قفل:

این قطعه وظیفه‌ی نگه داشتن قفل در جای خودش را بر عهده دارد. به این صورت که قفل را به نگه‌دارنده‌ی پشت دستگیره وصل می‌کند .

ضامن درون قفل:

این ضامن‌ها به دستگیره‌های بیرونی وصل می‌شوند که بتواند حرکت باز یا بسته کردن قفل را از بیرون کنترل کنند.

تعداد سوکت های قفل درب هیوندای آزرا:

تعداد سوکت‌های خودرو بستگی به محل قرار‌گیری درب خودرو دارد. به عنوان مثال تعداد سوکت‌های درب راننده ۶ سوکت می‌باشد ولی در سمت شاگرد این تعداد به۴عدد کاهش پیدا می‌کند.

امیدوارم اطلاعاتی که در این مقاله ارائه کردیم برای شما مفید واقع شده باشد. صفحه‌ی اینستاگرام کیا یدکی نیز برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شما عزیزان راه‌اندازی شده است.ضمناً شما می‌توانید در کیا یدکی اطلاعات کافی را در زمینه‌ی دیگر قطعات کیا و هیوندای به دست آورید.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی