03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

امروز می‌خواهیم در مورد ریل بالابر شیشه‌ی نسل سوم کیا اپتیما صحبت کنیم. این نسل از کیا اپتیما با پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲۳۵۹ سی سی با ۱۶ سوپاپ از سال ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۵ تولید می‌شد. سیستم انتقال قدرت از موتور به چرخ ها یا همان گیر بکس این خودرو اتوماتیک ۶ دنده‌ی تیپ ترونیک می‌باشد.
در ادامه به بررسی ریل بالابر این خودرو می پردازیم و این‌که با چه قطعاتی ارتباط و هر کدام چه وظایفی بر عهده دارند.

کیا اپتیما

قطعات مرتبط با ریل بالابر کیا اپتیما ۲۰۱۵-۲۰۱۱

  • ریل بالابر کیا اپتیما
  • نگه دارنده شیشه روی ریل بالابر
  • قرقره
  • موتور بالابر شیشه
  • Auto up – down
  • لاستیک دور شیشه
  • قاب نگه دارنده ریل بالابر
  • شیشه جلو چپ

ریل بالابر کیا اپتیما

ریل بالابر با پارت نامبر #۸۲۴۷۱-۲T010 شناخته می شود. این قطعه وظیفه‌ی بالا و پایین کردن شیشه درب خودرو را برعهده دارد. و البته این کار به صورت الکترونیکی و توسط یک موتور الکتریکی انجام می‌شود.

ریل بالابر اپتیما

ریل بالابر اپتیما

نگه دارنده شیشه روی ریل بالابر

دو نگه‌دارنده بر روی ریل بالابر توسط یک پیچ به دو قطعه‌ی حرکت‌کننده (قرقره)، متصل می شوند.

موتور بالابر شیشه

این قطعه همانند آسانسور عمل می کند. وظیفه‌ی آن بالا و پایین کردن شیشه‌ی ماشین در مسیر ریل بالابر را می‌باشد.
این قطعه با پارت نامبر #۸۲۴۷۳-۲T000 شناخته می‌شود.

موتور بالابر شیشه‌ی اپتیما

موتور بالابر شیشه‌ی اپتیما

Auto up down

از قابلیت های قابل نصب دیگر بر روی موتور شیشه بالابر، بالا و پایین کردن خودکار شیشه یا auto up down می‌باشد. عملکرد آن به این صورت است که اگر شیشه در حال بالا رفتن باشد شخصی دستش را بین شیشه و درب قرار دهد قابلیت تشخیص اتوماتیک دارد و مانع از گیر کردن دست شخص می‌شود. این قابلیت نه تنها برای دست بلکه برای هر شی دیگری عملکردی مشابه را دارد و شیشه را به سمت پایین بر می‌گرداند.

بالا پایین شدن خودکار

از دیگر قابلیت‌هایی که بر روی موتور شیشه بالابر نصب می‌شود قابلیت auto می باشد. به این گونه که اگر بخواهیم شیشه را به سمت پایین ببریم کافی است که یک ثانیه دکمه‌ی پایین را فشار دهیم تا به صورت خودکار شیشه پایین بیاید و لازم نیست تا زمان پایین آمدن شیشه دست خود را روی کلید مربوط به شیشه نگه داریم. عکس این موضوع برای بالابرنده نیز صدق می‌کند.

سیم فلزی

مکانیزم بالا و پایین کردن شیشه از طریق یک سیم فلزی یا در اصطلاح سیم بکسل انجام می‌شود که این سیم ها روی قرقره نصب می شوند و قرقره توسط نیروی الکتریکی که موتور به قرقره انتقال می‌دهد ، بالا و پایین می‌شود.

قاب نگه‌دارنده ریل بالابر اپتیما

جنس این قاب بسته به نوع ماشین متغیر است و علاوه بر پلاستیکی می‌تواند فلزی هم باشد. در مدل‌های پایین‌تر این ماشین از پلیت‌های فلزی به عنوان نگه‌دارنده استفاده می‌شد اما در مدل‌های جدید این پلیت فلزی به پلاستیک تبدیل شد.

لاستیک دور شیشه درب جلو چپ

شیشه‌ی خودرو در داخل این لاستیک حرکت می‌کند و از برخورد شیشه با قطعات فلزی درب جلوگیری می‌کند. از طرفی دیگر این لاستیک مانع عبور هوا و گرد و خاک به داخل ماشین می‌گردد. خراب شدن این لاستیک می تواند باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین شود. در بلند مدت جزء قطعاتی است که می تواند خراب شود و باعث اختلال در حرکت شیشه‌ها در داخل ریل بالابر شود.

شیشه جلو چپ کیا اپتیما

این شیشه از طریق رابط‌ها به ریل بالابر درب متصل می شود و به خاطر حالت منحنی شکل خود در داخل درب حرکت می‌کند. شیشه‌ها بسته به نوع ماشین vip یا ساده می‌توانند دو جداره یا تک جداره باشند. وظیفه‌ی این قطعه جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل خودرو می‌باشد .

در این مقاله توضیحاتی در مورد ریل بالابر کیا اپتیما ۲۰۱۵-۲۰۱۱ به شما ارائه شد، امیدوارم که این نکات برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید دیگر مقالات ما را در زمینه‌ی قطعات کیا و هیوندای در کیا یدکی مطالعه کنید. ضمناً شما می‌توانید برای تهیه این قطعات با مشاورین و پشتیبانان کیا یدکی تماس بگیرید.
صفحات اینستاگرام و تلگرام ما نیز برای راهنمایی و پاسخ به پرسش‌های شما آماده‌ی خدمت‌رسانی است.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی