03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

یکی از پرفروش‌ترین محصولات کیا در ایران، کیا اپتیما می‌باشد.پس از توضیحات کاملی که در مورد این خودرو به شما ارائه خواهیم کرد، به هدف اصلی‌مان دراین مقاله یعنی ایربگ پرده ای کیا اپتیما ۲۰۱۱ می‌پردازیم.

کیا اپتیما

نسل سوم کیا اپتیما در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این ماشین توانست جایزه ی بهترین طراحی سال را از آن خود کند. این ماشین از موتور۲۳۵۹ سی سی و تنفس طبیعی بهره می‌برد. قدرت موتور آن چیزی حدود ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۱ نیوتون متر می باشد. این ماشین مجهز به یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد که به کمک این امکانات شتابی حدودا ۹٫۵ ثانیه را دارا می‌باشد.
این ماشین دارای ۶ ایربگ می‌باشد دو ایربگ برای سرنشینان جلو و دو ایربگ برای سرنشینان عقب. دو ایربگ پرده‌ای در سمت راست و چپ نیز در دو سمت این خودرو قرار دارد.

تاریخچه کیسه های هوا:

کیسه های هوا(ایربگ) در سال ۱۹۱۹ به منظور محافظت از هواپیما و دیگر قطعات آن توسط دو دندان پزشک به نام هارولد روند و آرتور پروت از بیرمنگام انگلستان، در آمریکا ثبت شد و در سال ۱۹۲۰ به تایید رسید.
اولین کیسه های هوا برای اتومبیل در دهه ۸۰ میلادی ساخته شد و در سال ۱۹۹۸ تمامی خودروهای تولید شده ملزم به استفاده از آن‌ها شدند. استفاده از کیسه ی هوا باعث کاهش تصادفات رانندگی تا ۳۰ درصد گردیده است.

در سال ۱۹۹۷ ایربگ هایی به شکل لوله ای در ناحیه کناری سقف ،به عنوان استاندارد محافظت از سر ( HPS ) برای اولین بار روی bmw سری ۵ و سری ۷ نصب شد. این کیسه های هوا در ابتدا به شکل لوله ای بودند و به منظور محافظت از سر در برابر ضرباتی که از سمت چپ و راست در تصادفات به سرنشین میخورد ،طراحی شدند. این نوع از ایربگ به سرعت جای خود را به ایربگ پرده ای داد.

در ماه می سال ۱۹۹۸ تویوتا پیشنهاد نصب ایربگ پرده ای روی مدل progress را عنوان کرد. پس از تویوتا شرکت ولو در همان سال از ایربگ پرده ای رونمایی کرد که از جلو تا عقب کشیده شده بود و این فناوری روی همه ی ماشین های ولو به جز نسل C70 که فقط از سرنشینان جلو محافظت می کرد،پیاده شد. گفته می شود در ماشین های سدان، ایربگ های پرده ای باعث کاهش آسیب مغزی یا تلفات ناشی از تصادفات تا ۴۵ درصد می‌شوند.

انواع ایربگ:

با گذشت زمان ایربگ ها روز به روز پیشرفت کرده و در انواع مختلفی تولید می شوند. انواع ایربگ ها عبارت اند از:

  • ایربگ سرنشینان جلو
  • ایربگ زانویی
  • ایربگ پرده ای
  • ایربگ میانی
  • ایربگ عابر پیاده
  • ایربگ کمربند ایمنی

قطعات مرتبط با ایربگ پرده ای:

  1. ایربگ
  2. سنسور ایربگ
  3. ECU ایربگ
ایربگ پرده ای کیا اپتیما ۲۰۱۱ :

این نوع ایر بگ معمولاً سرتاسر شیشه جلو وشیشه عقب یک سمت را پوشش می دهد که در درون سقف و بالای شیشه تعبیه شده است. این ایربگ ها علاوه بر این که از برخورد شیشه های پنجره خودرو به افراد درون آن جلوگیری می‌کنند ، در تصادفات جانبی نیز از میزان صدمه‌ی ناشی از برخورد سرنشینان با ستون خودرو می کاهد. ایربگ های پرده ای تا ۷ ثانیه پس از باز شدن حالت خود را از دست نمی دهند در حالی که ایر بگ های عادی فورا خالی می شوند. جنس این ایربگ ها از جنس نایلون می باشد و درون آن ها با گاز آرگون پر می شود. پارت نامبر ایربگ کیا اپتیما سمت راست #۸۵۰۲۰۲-۲T000 و سمت چپ آن #۸۵۰۱۰-۲T000 می باشد.

ایربگ پرده ای کیا اپتیما

ایربگ پرده ای کیا اپتیما

سنسور ایربگ پرده ای:

این سنسور ها روی ستون ها نصب می شوند تا در صورت تصادف جانبی ایربگ های پرده ای باز شوند. پارت نامبر این قطعه #۹۵۹۲۰-۳K000 می باشد.

سنسور ایربگ پرده ای اپتیما

سنسور ایربگ پرده ای اپتیما

ماژول کنترل ایربگ ( ECU ایربگ ) :

این قطعه در زیر کنسول وسط یا در وسط-پایین داشبورد قرار می‌گیرد. به این قطعه در زبان های عامیانه ECU ایربگ هم گفته می شود. وظیفه ی آن برقراری ارتباط بین سنسور های ضربه و ایربگ های خودرو می باشد. و بعد از هر تصادفی که اتفاق می افتد این قطعه به دلیل این که یک بار مصرف می باشد یا باید مجددا برنامه ریزی شود یا باید یک قطعه خام دیگر خریداری و برنامه ریزی کنید تا اطلاعات جدید روی آن ریخته شود و بتواند با ایربگ های جدید که نصب می شوند ارتباط برقرار کند.پس از انجام این‌کار سیستم ایربگ خودرو در وضعیت نرمال قرار می‌گیرد. این قطعه با پارت نامبر #۹۵۹۱۰-۲T600 شناخته می شود.

ماژول کنترل

ماژول کنترل

امیدوارم از این مقاله لذت کافی را برده باشید. در صورت نیاز به تعویض ایربگ کیا اپتیما ۲۰۱۱ یا قطعات مرتبط به آن با شماره‌ی مشاورین ما در کیا یدکی تماس بگیرید.
ضمناً صفحه‌ی اینستاگرام ما نیز برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر راه‌اندازی شده است و آماده‌ی پاسخ‌گویی به شما عزیزان می‌باشد.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی