03132352946

09134329360-09120189260

info{at}kiayadaki.ir

کیا یدکی فروش قطعات هیوندای و کیا
فروش قطعات دست دوم و نو ماشین های خارجی

امروز در این مطلب از کیا یدکی می‌خواهیم قطعه‌ی دیگری از کیا اپتیما با نام رام زیر موتور را به شما معرفی کنیم.پس از توضیح مختصری در مورد رام زیر موتور کیا اپتیما، درمورد قطعات تشکیل‌دهنده‌ی آن صحبت خواهیم کرد.

رام زیر موتور کیا اپتیما

رام زیر موتور کیا اپتیما قطعه‌ای از جنس فلز می‌باشد که از زیر و روی دو سر شاسی نصب می‌شود.سایر قطعات جلوبندی مثل بوش و طبق سگدست های جلو نیز از طریق این قطعه به اتاق متصل می‌شوند. رام یکی از اجزای شاسی بوده که به دلیل ارتباط با سیستم تعلیق، قوای محرکه و فرمان، وظیفه ی حساسی را به‌دوش می‌کشد. به همین دلیل از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالایی بوده و در کلاس A قطعات خودرو قرار گرفته است. مجاورت رام زیر موتور با سطح جاده و فضاهای مرطوب، سازندگان این قطعات را وادار کرده تا از خوردگی و زنگ زدن این قطعه جلوگیری کنند. سازندگان نیز راه حلی برای دوام و افزایش طول عمر این قطعه پیدا کردند که این قطعه را با یک لایه رنگ مخصوص به نام الکتروفورز کاتدی می‌پوشاند.
پارت نامبر این قطعه #۶۲۴۰۰-۴C000 می‌باشد.

رام زیر موتور اپتیما

رام زیر موتور اپتیما

قطعات تشکیل دهنده رام زیر موتور کیا اپتیما

  • کمک فنرهای جلو
  • سگدست های جلو
  • طبق های جلو
  • میله موج‌گیر
  • میله استابلایزر
  • بولبورینگ چرخ جلو
  • دیسک چرخ
  • توپی چرخ جلو
  • گردگیر چرخ جلو

کمک فنرهای جلو

وسیله مکانیکی است که در نزدیکی هر چرخ نصب می‌شود تا نوسانات فنرها راکنترل یا از بین ببرد یک سر کمک فنر به اتاق یا شاسی و سر دیگر آن روی اکسل متصل می‌شود.
پارت نامبر کمک فنر کیا اپتیما #۵۵۳۱۱-۴C120 و کمک فنری که روی طبق قایقی قرار می‌گیرد به شماره #۵۵۳۵۰-۴C010-20 می‌باشد. (پارت نامبر آنها برای طرف چپ و راست یکی است.)

انواع کمک فنر

  • کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی
  • کمک فنر گازی یا بادی
  • کمک فنر تلسکوپی
  • کمک فنر هیدرو استاتیک
  • کمک فنر اهرمی
کمک فنر

کمک فنر

سگدست های جلو کیا اپتیما

از دیگر قطعاتی که روی رام زیر موتور کیا اپتیما نصب می‌شود سگدست‌های جلو هستند که در دو سمت چپ با پارت نامبر #۵۱۷۱۵-۲T110 و راست با پارت نامبر#۵۱۷۱۶-۲T110 نصب می‌شوند. چرخ خودرو حول محوراین قطعه دوران می‌کند و روی آن یاتاقان‌بندی می‌شود یا به تعریفی دیگر لولایی که برای چرخیدن چرخ روی محور فرمان استفاده می‌شود را سگدست می‌نامند. وظیفه‌ی این قطعه انتقال حرکت فرمان به چرخ‌های جلو می‌باشد.

سگدست رام زیر موتور

سگدست رام زیر موتور

طبق جلو

از دیگر قطعاتی که روی رام زیر موتور کیا اپتیما نصب می‌شود طبق جلو چپ با پارت نامبر #۵۴۵۰۰-۲T030 و طبق جلو راست با پارت نامبر #۵۴۵۰۱-۲T030 است. این قطعه جزء قطعه‌های حساس و اصلی است که سگدست روی آن نصب شده و رام زیر موتور را به سگدست متصل می‌کند.

طبق جلو اپتیما

طبق جلو اپتیما

میله موج‌گیر

از دیگر قطعه‌هایی که با رام زیر موتور ارتباط دارد میله موج‌گیر یا به عبارتی دیگر میله‌ی تعادل می‌باشد. این قطعه با پارت نامبر #۵۴۸۳۰-۳Q000 شناخته می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این قطعه جلوگیری از غلتش اتاق در هنگام دور زدن و پیچیدن است .این قطعه حتی هنگام رانندگی در سطوح ناهموار، خودرو را کنترل می‌کند. جنس میله موج‌گیر از فولاد می‌باشد و بین دو چرخ یک محور قرار می‌گیرد و دو چرخ را به یکدیگر متصل می‌کند. این قطعه به وسیله اتصال دو محوری به دو سر شاسی متصل می‌شود.

میله‌ی موج گیر رام زیر موتور اپتیما

میله‌ی موج گیر رام زیر موتور اپتیما

میله‌ی استابلایزر

از قطعات دیگری که روی رام نصب می‌شود و از دو سمت راست و چپ خروجی دارد میله استابلایزر اصلی می‌باشد. این قطعه با پارت نامبر #۵۴۸۱۰-۲T030 شناخته می‌شود.

میله‌ی استابلایزر

میله‌ی استابلایزر

بلبرینگ چرخ جلو

یکی دیگر از قطعاتی که روی رام نصب می‌شود بلبرینگ چرخ خودرو می‌باشد. این قطعه با پارت نامبر #۵۱۷۲۰-۲T000 شناخته می‌شود. وظیفه ی آن بهبود حرکت تایرها روی رینگ می‌باشد و به مقدار قابل توجهی اصطکاک بین رینگ و لاستیک را کم می‌کند تا در زمان حرکت، خودرو دچار لرزش نشود. بلبرینگ چرخ همچنین فشار وارده به رینگ را به مقدار چشم‌گیری می‌کاهد که نتیجه ی آن فرمان پذیری راحت خودرو است.

بلبرینگ چرخ جلو

بلبرینگ چرخ جلو

دیسک چرخ جلو رام زیر موتور کیا اپتیما

از دیگر قطعاتی که به رام زیر موتور کیا اپتیما متصل می‌شود توپی چرخ جلواست. پارت نامبر آن #۵۱۷۱۲-۳K110 است. دیسک چرخ، درون سیلندر ترمز قرار می‌گیرد و وظیفه کنترل و کاهش سرعت ماشین را از طریق لنت‌ها بر عهده دارد.

دیسک چرخ جلو

دیسک چرخ جلو

توپی چرخ جلو 

یکی دیگر از قطعات متصل شونده به رام زیر موتور،توپی چرخ جلو با پارت نامبر #۵۱۷۵۰-۳۹۶۰۳ است. مهره‌هایی که از داخل در چرخ ماشین قرار می‌گیرند از درون توپی چرخ می گذرند. وقتی بلبرینگ درون سگدست قرار می‌گیرد از سمت بیرونی توپی چرخ درون بلبرینگ قرار می‌گیرد.

توپی چرخ جلو

توپی چرخ جلو

گردگیر چرخ جلو رام زیر موتور

آخرین قطعه‌ای که می‌خواهیم در مورد آن توضیح بدهیم گردگیر چرخ جلو می‌باشد که در دو سمت چپ و راست به ترتیب با پارت نامبر های #۵۱۷۵۵-۲T850
و#۵۱۷۵۶-۲T850 قرار می‌گیرد. وظیفه‌ی این قطعه نگه داری از دیسک چرخ ،توپی چرخ و بلبرینگ در برابر گرد و غبار و آب می‌باشد.

گردگیر چرخ جلو

گردگیر چرخ جلو

در این مطلب شما را با رام زیر موتور کیا اپتیما و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا کردیم. جهت سفارش این قطعه می‌توانید با ما تماس بگیرید. صفحات اینستاگرام و تلگرام کیا یدکی برای پاسخ‌گویی به شما عزیزان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده‌‌ی خدمت‌رسانی است.

عضویت در خبرنامه ما

اولین نفری باشید که از تخفیفات مطلع می شوید

ضمانت کیفیت و اصالت قطعات

ارسال سریع به تمام کشور

سهولت در خرید محصولات

درگاه پرداخت امن اینترنتی